24 Mayıs 2013 Cuma




Merhabalar...

uzun süredir bloğumla aramıza karakedi girdi nerdeyse giriş şifresini bile unutmuşum :)) Hal böyle olunca giriş yapmak epey uzun sürdü nerdeyse vazgeçiyodum ama sonunda giriş  yapmayı başardım..Tarif yayınlamayıda becerirsem süper olucak :)


Evet gelelim tarifimize ; bu sıcak havalarda hafif serin yapımıda çok kolay bir tatlı denemenizi tavsiye ederim.


malzemeler :

1 lt sut
1 su bardagi irmik
1su bardagi seker
2 yemek kasigi tereyag (yoksa margrin)



Çilek sos için :

Yarım kilo çilek
3 yemek kaşığı nişasta
1 su bardağı vişne suyu
1 su bardağı şeker

...
seker sut irmikle birlikte karistirip ocakta pisirilirelim.kaynamaya basladiktan sonra 1- 2 dk daha kaynatıp tereyag ve vanilya ekleyerek çırpalım ( ben el cırpıcısıyla cırpıyorum ) daha sonra suyla islatilmis herhangi bir kalıba yada borcama dökerek dolapta en az 3 saat  soğumaya bırakalım.Ben turta kalıbına döktüm ortasina  çilek sos yaptım siz değişik meyvelerdende sos yapıp ortasına yada üstünde servis edebilirsiniz.isterseniz meyve dizip sade jöleylede hazırlayabilirsiniz.Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder